Kebersihan Hakiki Datang Dari Hati Yang Suci....~~

Jika iman telah lenyap, maka tidak ada lagirasa aman .
Dunia ini tidak bererti jika agama tidak lagi dijunjungi.
Siapa orang yang hidup tanpa agama maka kehancuran akan menjadi teman setianya....

28 Okt 2010

BERJUANG DAN TERUS BERJUANG!!!!!

Sabar dan syukur. Dua elemen yang cukup penting dalam kehidupan kita. Tapi seringkali kita terlupa.

Syukur itu biasanya terucap bilamana kita dapat apa yang kita inginkin. Sedangkan nikmat Allah itu datang setiap ketika. Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?


Hari ini kita bicara tentang perjuangan. Perjuangan itu tidak mudah. Tapi bukanlah susah. Perjuangan menuntut kepada pengorbanan dan usaha yang berterusan. Perjuangan bukan untuk semua orang. Ianya khusus untuk mereka yang ingin berjuang!


"Tension la....buat program orang tak datang..."

Keluhan yang sentiasa kedengaran. Kadang-kadang rasa kecewa melanda jiwa. Mana tidaknya, masa dan tenaga yang dicurahkan semacam sia-sia. Tidak ada hasil. Tidak balik modal kata orang.

Tapi duhai sahabatku, usaha dan tenaga kamu bukanlah sia-sia. Ada harga di sisi Allah s.w.t. Hidayah itu milik Allah s.w.t. Ingatkah kita akan bapa saudara Nabi yang matinya dalam kekafiran. Doalah dan terus istiqamah dalam perjuangan.


"Islam itu perjuangan...buka mata dan terus berjuang"

"Jangan lemah semangat!"

Kata Imam Hasan Al-Banna : " Kewajipan jauh lebih banyak dari masa yg kita ada"

Sabda Nabi SAW : "Sebahagian dari keindahan Islam seseornag itu ialah meninggalkan perkara yg tidak mendatangkan manfaat" (Hadis riwayat Imam Tarmizi, Ibnu Majah dan Imam Malik)

Oleh itu, wahai sahabat seperjuangan,

Tinggalkan perkara yg tidak mendatangkan manfaat kpd dirimu! demikian itu sebahagian dr keindahan dan kecantikan Islam seseorang. Begitulah terlebih wajar bagi seorang Muslim meninggalkan perkara2 yg diharamkan oleh Allah SWT lantaran ia pasti mendatangkan keburukan..

Kata Ustaz Hasrizal (Saifulislam.com):

Hidup ini menuntut kita membuat pilihan. Pilihlah jalan yang memberi bahagia Dunia dan Akhirat. Jauhilah pilihan yang buta, mencari sedap yang seketika, tetapi derita selama-lamanya. Jangan banyak memberi alasan. Semakin banyak memberi alasan, semakin hilanglah daripada hidupmu, rahmat dan bantuan Tuhan.

Ayuh semua pejuang kampus, sama-sama kita keluar dari zon selesa kita..bersama-samalah kita 'menyusahkan diri' demi melihat dakwah kembali subur..Cukup-cukuplah sekadar menunggu bulan jatuh ke riba tanpa usaha sekelumit pun..Walk the Talk..Belajarlah berkorban apa sahaja yang kita ada bersama meskipun ia pahit,namun dihujungnya pasti akan merasai kemanisan.Insyaallah..

Kuatkan semangat sahabat-sahabatku..adik-adikku..serta mereka yang sentiasa berjuang demi kebenaran..ingatlah Allah sentiasa bersama kita..tiada perjuangan tanpa mehnah dan kesusahan..pergantungan kepada Allah itu yang utama..

Alhamdulillah, ayuh, kita berganding bahu memburu redha Allah. Semoga tiap langkah kita wahai daie, diiringi petunjuk pimpinan dari-Nya jua.

Amin..



Wallahua'lam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan